tirsdag 18. mai 2010

Endelig SEIER !!!!!

Dagen før 17.mai kom den etterlengtende seieren. Det skjedde i OBOS Cup, hvor vi slo Hauketo 6-3 på Årvoll kunstgress.
Vi startet kampen med kjempespill og rundspilte Hauketo de første 25 min. og som regel startet angrepene fra vår venstre side med vår rolige og sindige venstreback Mathias og spilte oss fremover til en rekke sjanser. Den første skåringen kom etter 7 min., hvor Daniel finner Jonas som enkelt setter ballen i lengste hjørnet. I det 13.min. spiller Kyrre en herlig pasning til Knut som lobber ballen enkelt i mål. 5 min. senere snapper Knut ballen fra forsvaret og skyter den til side for keeper. I denne perioden skulle vi også hatt straffe da Knut ble klipt ned innenfor 16 meteren, men Dommer'n var ikke enig i det (forøvrig var ikke lagledelsen til Hauketo og Adrian helt enige de heller).
I det 22.min. trikser Daniel over 2 Hauketospillere (som fremdeles lurer på hvor det ble av ballen) og lobber over en utrusende keeper og skåringen ble umiddelbart lansert av Adrian som kandidat til årets mål.
Etter 4-0 så det ut som vi trodde kampen var over og lot Hauketo tar over spillet, og forsvaret vårt fikk altfor mye å gjøre. Men 5 min. før pause reduserte Hauketo, men dommer den var klar offside. Pause 4-1.

I pausen manet Adrian spillerne på at kampen ennå ikke var vunnet og at vi måtte skjerpe oss.
Det hadde gått bare 4 min., da Kyrre igjen frispiller Knut som igjen lobber over keeper og øker ledelsen til 5-1.
Igjen faller vi helt sammen og lar Hauketo ta over spillet. De reduserer til 2-5 og 3-5 før gutta innser alvoret og skjerper seg det siste kvarteret. Og Knut er på'n igjen og fastsetter sluttresultatet til 6-3 etter fremspill fra Ruben.

All honnør til gutta de 25 første minuttene for flott fotball. Vi kunne ha skåret minst 5 mål til, men vi er verken heldig/dyktig nok i avslutningene. Her trengs det mental trening!

All ære til Knut med sine 4 mål (nå ikke bare høstspiller).

Laget:
Anders
Ambar - Valon - Ibba - Mathias
Gerri - Daniel - Brani - Jonas
Kyrre - Knut

Innbyttere: Jafar, Martin, Ruben og Sarankan

Nå venter vinneren av kampen Holmen-Hauger.

Steinar

Ingen kommentarer: