fredag 28. mai 2010

Første seier i serien!!!!

Det ble seier 7-0 over Oppegård på deres flotte kunstgressbane igår.

Vi var 10 mann som møtte på Oslo S for å ta toget til Oppegård (mye raskere enn å kjøre bil). Selv om Ruben trodde han skulle vente på at konduktøren skulle blåse i fløyta før han gikk ombord.
En dameforelder fra Oppegårdlaget hørte vi var ombord og kom bort til oss for å si fra at vi skulle gå en en stasjon før vi trodde vi skulle gå av.
Litt skeptiske var vi, ville hun lure oss med dirty triks til å gå en omvei så vi skulle bli slitne før kampen? Men neida, vi fikk en fin tur fra stasjonen til banen, gjennom en golfbane, hvor vi var litt nervøse, da det stod noen gamlinger med driver'n klar til å slå. Så stor takk til den hyggelige damen.

Vi skulle derimot ikke være like hyggelige mot Oppegårdlaget. Etter 2 min. ble ballen spilt fra venstre kant til våre spisser, men ingen fikk tak i den, ei heller forsvaret til Oppegård, for på bakre stolpe kom Gerri å satte ballen mellom beina på keeperen - 1-0 til oss. Knut for også en megasjanse, men skjøt i stolpen før han måtte løpe av banen og på do. Kanskje derfor han bommet.
Gutta tok det for gitt at dette ble en lett kamp og spillet ble deretter.
Vi roter det til både fremover og bakover på banen.
Og gutta, VI spiller i rød drakter med blå stripe ikke i gule, som noen trodde da de sentret til motstanderen. Det ble mye F%&$ og H&£$*&% fra Igor resten av omgangen.

2.omg. startet som den første, da Daniel ble frispilt etter 2 min. innenfor 16meteren og rundet en forsvarer og satte ballen i nettet over keeperen.
Fra det 40. til det 65. min. ble det Brani-show med ekte hattrick, med god hjelp av våre midtbanespillere (Kyrre, Ruben og Ambar) som jobbet iherdig gjennom hele kampen.
Glosene til Igor var litt annerledes enn i 1.omg., nå kom "se, vi spiller fantastisk fotball" og "herlig gutta" ikke bare en gang, men flere ganger, mens Adrian var stille av beundring.
10 min. før slutt la Ambar på til 6-0 og Adrian og Igor skrek "Steinar spanderer Cola med 8-0 seier". Ett min. senere skåret Gerri sitt andre etter at keeper ga retur fra et hardt skudd fra Knut.
En virkelig herlig 2.omgang av gutta og fortsetter dette spillet kan det bli mange lag som får seg en overraskelse resten av sesongen.

Noen familiemedlemmer var heldige å få meg seg vår første seier i serien i det fine været og i tillegg fikk med seg alle gutta i bil hjem. Og takk for det!
Bare undertegnede måtte ta toget, men siden jeg slapp å spandere Cola på gutta (ble bare 7-0 He,He), tok jeg denne selv inkl. 3 deilige grillpølser i kiosken til Oppegård.

Steinar

Ingen kommentarer: